12 Haziran 2009 Cuma

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

Elli eyaletin birleşmesinden oluşan Amerika Birleşik Devletleri, eğitim sisteminde bilgisayarların en geniş ve yaygın olarak kullanıldığı ülkedir Federal yapıdan dolayı, bilgisayarların eğitimde kullanılması konusunda ulusal düzeyde yapılan bir planlama yoktur Eğitimde bilgisayarların kullanımı 1960’lı yılların sonlarına doğru olmasına rağmen en hızlı artış 1970’lı yılların sonlarına doğru mikrobilgisayarların ortaya çıkmasıyla olmuştur Bu hızlı artışın donanıma ilişkin nedenleri arasında, mikrobilgisayarların daha düşük maliyette, daha çok sayıda ve yüksek kapasitede üretilebilmesi, :bilgisayar üretip pazarlayan firmaların okullar iğin büyük fiyat indirimleri yapmaları, hatta bazı yerlerde okullara bilgisayarları ücretsiz vermeleri sayılabilir Amerika Birleşik Devletleri’nde 1982 yılında okullardaki bilgisayar sayısı yaklaşık 130 000 ken, kamuoyunun bilgisayarların eğitimde kullanılması konusundaki olumlu tavırlarının da etkisiyle 1985 yılında bu sayı 700 000’e ulaşmıştır
ABD’deki öğrencilerin % 90’ı bilgisayarlı bir okula gitmektedir Tipik bir lisede 20, tipik bir ilkokulda en az 6 bil sayar bulunuyor. Genel olarak ilkokul öğrencileri haftada 35 dakikalık bir zamanı bilgisayar başında geçirirken bu sayı ortaokul öğrencilerinde ise haftada iki saate yükselmektedir ilkokulda daha çok sayıda öğrenci daha az sureyle bilgisayara ulaşırken, orta ve lisede daha az sayıda öğrenci daha çok ayırmaktadır Okuldaki bilgisayar zamanının yüzde oluşturan liseli kullanıcıların yüzde 60’ı lise iki ve üçüncü sınıf öğrencileridir Bu zamanın büyük bir kısmında bilgisayar, öğretimin nesnesi, konusu durumundadır
Bilgisayarla geçen zamanın % 50’sı ilkokul düzeyinde BDE çerçevesinde belleme-alıştırma ve bire-bir öğretim amaçlarına yönelik alarak harcanmaktadır Bilgisayar yazılımı için kullanılan zaman % 12’dır Lisede bunun tersine çevrilerek zamanın %16 sı EDE, % 50’sı yazılıma ayrılmaktadır Bununla birlikte bilgisayarın geleneksel derslerde öğretimin bir parçası olarak kullandığı durumlar son derece sınırlıdır”. Amerika Birleşik, Devletleri’nde 1984 yılında, tüm ortaokulların % 77 ile % 85’ınde en az bir bilgisayar, bunların % 40’ında ise en az beş bilgisayar bulunmaktadır Öğrenciler bilgisayarı, alıştırma ve uygulama çalışmaları eğitsel oyunlar, metin çalışmaları, bilgisayar okur-yazarlığı ve laboratuar çalışmalarında kullanılmaktadır
Lise ve dengi bir okul öğrencisi, bilgisayarı kompozisyon yazmak, olayları ve kelimeleri ezberlemek, matematik ve fen derslerinde ilişkileri ve kavramları anlamak ve bilgisayar programları yazabilmek amacıyla kullanmaktadır Ortaöğretimde bilgisayar destekli öğretim ezellikle 11 ve 12’ıncı sınıflarda eğitimin ayrılmaz bir parçası haline gelmektedir Ortaöğretim okullarında, 14 yaşın üzerindeki öğrencilere, programlama konusu ağırlıklı olmak üzere, haftada uç saat bilgisayar dersi okutulmaktadır Eğitimde bilgisayar kullanımı konusunda, ortaokullardaki öğretmenlerin %21’ı, lise ve dengi okullardaki öğretmenlerin ise %27’s, uzman olan kişilerdir
ABD’de de Fransa ve İngiltere’de olduğu gibi 1960’lı yıllardan başlayarak gerek ticari, gerekse özel olarak çok pahalı proje çalışmaları yapıldığı görülmektedir (Keser, 1988) 1984 yılında Florida Üniversitesi’nde gerçekleştirilmiş bulunan “Mikrobilgisayar Öğreticisi” projesi ile ikişer haftalık surelerle düzenlenen kurs[arda yaklaşık doksan öğretilen ve yöneticinin eğitimi sağlanmış ve programa katılan ve daha Önceden de bilgisayar kullanma deneyimi bulunan öğretmenler kendi okul
Bölgelerinde diğer öğretmen ve öğrencilerin eğitimlerinde görev almışlar ve böylece 1986 yılında istenilen hedeflere ulaşılmıştır
Ders yazılımlarının üretimi, hemen tümüyle özel şirketlere bırakılmıştır. Bazı ders yazılım paketleri üniversitelerdeki profesörlerce hazırlanıp geliştirilmiş olmasına rağmen, piyasadaki yazılım paketlerinin Çoğu özel şirketler tarafından hazırlanmıştır. Ancak, bu ders yazılımlarından çoğunluğunun okul programlarıyla paralellik göstermesi büyük sorun oluşturmaktadır (Keser, 1988, s.137). . . .. ABD’de BDE’min bir devlet politikası olması için adımlar atılmaktadır. 1995 ve ondan sonraki dönemlere bakıldığı zaman okullarda bilgisayarlaşmanın dikkat çekici olduğu görülmektedir. 1996 yılı sonuç itibariyle devlet okullarının % 65’inde Internet bağlantısı bulunmakta, bu oran ilkokullar için % 61, orta ve lise düzeyi okullar için % 77 oranındadır. İnternete bağlı olmayan okulların % 87’si 2000 yılında Internet erişimini sağlamayı planlamaktadır. Tüm okulların % 20’sinde öğretmenler ders verirken gelişmiş telekomünikasyon yöntemlerinden yararlanmaktadır. Bazı okullarda öğretmenlerin bu yönde eğitim almaları okul yönetimi tarafından zorunlu tutulmakta, okulların % 31’i çeşitli teşvikler uygulamaktadır
ALMANYA
Federal Almanya’da federal yapıdan kaynaklanan eyaletler arasındaki eğitim-öğretime ilişkin uygulamalarda görülen farklılıklar, okullarda bilgisayar kullanımında da görülmektedir.
Okullarda bilgisayar kullanımı ile ilgili çalışmalar 1968 yılında “eğitim sisteminde Bilgi işlemi Giriş deneme ve Geliştirme çalışmaları” adı altında başlatılmıştır.

Okullara bilgisayar 1981’den itibaren kademeli olarak artırılarak konulmaya başlanmış ve ortaöğretim kurumlarına özelliklede meslek okullarına öncelik tanınmıştır.
Eyalet okullarında bilişim teknik biliminin öğretilmesine ilişkin kararname 1982’de benimsenmiştir genel çerçeve üzerinde “federal Hükümet Eyaletleri” arasında ülkenin federal yapısına uygun esnek bir görüş birliğine 1984’de varılmıştır.
“Eğitimde Bilişim Tekniği için genel kavramlar” isimli bir çerçeve plan hazırlanarak uygulamaya konulmuştur.
Bu plan doğrultusunda eğitimde bilgisayar kullanımı ile ilgili olarak okul tipleri ve eğitim kademelerini esas alan deneme modelleri geliştirilmiş.
Deneme modeli çalışmaları alt projeler şeklinde yürütülmektedir.
Federal Almanya’da bilgisayar destekli öğretim uygulamaları öğretim kademeleri açısından incelendiğinde;ilköğretim için geliştirilen ve 1984/1985 öğretim yıllında uygulamaya konulan deneme modeli,matematik,Almanca ve iş eğitimi derslerine yönelik olup bu derslerde bilgisayar destekli öğretim yapılmaktaydı.
Ortaöğretimde bilgisayarın kullanımı konusunda ise okul türleri esas alınarak hazırlanmış olan deneme modelleri uygulanmış ve matematik, hesap bilimleri, ekonomi ve bilgisayar derslerinde bilgisayar destekli öğretim yapılmıştır.
Akademik liselerde 1985/1986 yılında itibaren 12. ve13. Sınıflarda okutulmaya başlayan bilişim dersinin yanı sıra matematik, ekonomi, hukuk öğretimi ve Almanca derslerinde bilgisayar destekli öğretim yapılmıştır.
Meslek okullarında ve beden özürlüler görme ve işitme özürlüler ve öğrenme güçlüğü çeken öğrencilere yönelik deneme modelleri 1984–1986 yılları arsında uygulanmıştır.
Almanya’da eğitimde bilgisayarın kullanılması ile öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerine oldukça önem verilmiş
Bu amaçla öğretmen yetiştiren fakültelerin programlarında bilgisayar destekli eğitim ile ilgili derslere yer verilmiş ve öğretmenler için düzenlenen hizmet içi eğitim kursları öğretmenlere bilgisayar kullanımı ve programlama dilleri öğretmenin yanı sıra bilgisayar destekli öğretimden kendi branşlarında yararlanma gibi konulara yönelmiş.
Bilgisayar programlarında genellikle BASIC Pascal ve Logo dillerini kullanıldığı ve bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının paket programlar şeklinde olan standart yazılımlar, ticari yazılımlar ve endüstriyel yazılımlar olmak üzere üç gurupta toplandığı ve yazılımların okullarda öğretim programlarına uygun olmasına ve değişik bilgisayar sistemlerinde çalışa bilmesine büyük önem verildiği dikkat çekmekte
Almanya’da bilgisayarın öğretime yardımcı olmasından çok öğrencinin bilgisayarı bizzat kullanarak deneyiminin artması hedeflenmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder